Taigi visi taip daro

Taigi visi taip daro


Po mano palojimo ant Skandinaviški interjerai (goo.gl/Mwq0DJ) ir ju sauniuju (not) pardaveju, bei nepakartojamo sprendimo nedeti price tag’u and parduodamu prekiu, jų vadovai kalbejosi su vienu mano draugu ir klause kodel as toks piktas ir nelaimingas zmogus. Mano draugas paaiskino, kad as in general esu super laimingas zmogus, o jie bambukai, jei nemato galimybes ant padekliuko. Ant padekliuko pagrista kritika (taip sarkastiska, bet like’u tai visiems reikia) ir pasiulymai (nes as ne Uzklanis, kad palociau taip nieko ir nepasiulydamas), kaip pasidaryti pokycius savo pardavimuose. Anie mikciojo, mikciojo, kad galimybes pasimokyti is kritikos mato, bet juk kainu tag’u nededa, nes “VISI TAIP DARO”!!!

As kai isgirstu fraze “darome, nes visi taip daro”, man kraujas is nosies pasipila ir prasideda nervinis tikas.. “Darome todel, nes taip daro visi” yra lietuvisko verslo fundamentas. Sis poziuris yra toks gilus ir nekvestionuojamas, kad jei koks vargsas vidurines grandies vadybininkas ishstoja su noru pakeisti nusistovejusia tvarka savo imoneje, tai toks siulymas vadovybes buna pasitinkamas neipisamu argumentu – “ar tu, kvailas vadybininke, prisiimsi visa savo sprendimo rizika? Ar tu isivaizduoji kokios bus pasekmes, jei tai nepasiteisins? Ar isivaizduoji kokia tai bus nesekme verslui? Ne, musu imoneje darysime taip kaip daro visi.” Po tokiu argumentu siulymo teikejas eina i kampa, susiguzia, nusibaudzia ir kai kita karta jam kyla noras rodyti iniciatyva – nusiplaka ir daugiau gyvenime zaidzia tik saugu zaidima. Nes saugus zaidimas yra verslo standartas.

Si tema gali buti begaline, nes pavyzdziu zinome kiekvienas, bet pasidalinsiu trim labiausiai mane kaip vartotoja uzknisanciais “darome nes daro visi”:

1. Clickbait’ines antrastes naujienu portaluose. Kazkuriame radio interviu,DELFI.lt gerb. vyr. red. Monikos Garbaciauskaites vedejas paklause “kodel kuriate tokias sudinas antrastes, skirtas tik generuoti click’am ir daznai neturincias jokio rysio su turiniu”. Gerb. vyr. red atsake “kuriame, nes visi tokias kuria”. Whaaat? Taip atsako rinkos lyderis? Speju sis rinkos lyderis sudinas antrastes ir paverte standartu.

2. Ekomercija: perbrauktu kainu sindromas. Tikriausiai esate ne karta uzhsipise Pigu.lt, VARLE, ElektroMarkt Lietuva, BIGBOX.lt ir kituose, kai norejote isigyti blenderi arba telika ir niekaip negalejote suvokti, kas siulo geriausia kaina? Juk visur akcijos! Pzdc kaip gerai, kiekviena diena akcija. Ir ne bet kam, o VISAM asortimentui! Sveikinu lietuviskos e-komercijos rinkodarines minties genijus – supisote kainodaros taktika, kuri iki jums prikisant savo pirstus, ne tik, kad veike, bet veike puikiai. Dabar ji jau niekad nebeveiks, nes perbrauktas kainas jus sukisote visom savo pozicijom iskaitant tom, kuriu net sandelyje neturit (ai nors dauguma jusu gi net sandeliu neturite, o viska imate on-demand is tiekejo. Tai kokias nuolaidas jus apskritai galite pasiulyti?). Deka jusu veiksmu, klientas noredamas nusipirkti Sony Bravia, turi praleisti kelias valandas sestadieni, pasileisti exceli ir daryti kainu palyginimus (nes jus net ne visi savo duomenis teikiate kainu agregatoriams). O finale viska galutinai sunaikinate prie kiekvienos prekes idedami mygtuka “Radote pigiau? Praneskite mums!” – you are fucking kidding’ me? Jus komunikuojate, jog pas jus pigiausia, nes gi akcija, bet pries isimetant preke i krepseli varotojui pasnibzdate, kad kitur gali buti ir pigiau? Vau. Well played idiots.

3. Trendsetter’iai ir trendfollower’iai (verslai pionieriai ir verslai kopijuotojai). Cia kaip ir viskas butu normalu, nes konceptu adaptacijos vyksta visame pasaulyje. Tai normali konkurencine aplinka, kuri rinkos lyderius privercia pasitempti ir neuzmigti ant lauru. Taciau musuose konceptus is trendsetter’iu nukoseja vienas prie vieno, nieko nekeisdami. Taip ir matau tula lietuviska kapitalista su siokiu tokiu kapitalu, kuris ziuri i kitu sekme ir galvoja “bliamba, einu sukursiu dar viena Ciliaka”. Tada jis pasideda savo kiausus i stalciu (sry Nida Vasiliauskaite), nes drasiu sprendimu kopijuodamas tikrai nepriimines ir daro kaip visi”. Dazniausiai kopijavimai vyksta maitinimo ir aptarnavimo sektoriuje (ar bent jau ten jie aiskiausiai matomi). Ir dazniausiai manoma, jog uztenka nupizdinti tik produkta ir klientai plauks nesustojama srove. NOT.

Čili – kadaise Tadas Karosas sekmingai uzaugino tikrai gera lietuviska tinkla kuris lyderiavo ir breze tuo metu aisku kokybes ir skonio standarta (kokie mes kvaili ir neispruse vartotojai buvome pries desimt-penkiolika metu ane?smile emoticon ). Eigoje pradejo lysti nusmurge Matijosaicio ir kitu verslo grupiu tinklai su identisku produktu ir priverte Cili isivelti i kainu karus – kurie maitinino sektoriuje niekada nepriveda prie grazios pabaigos. Prasidejo savikainu corner cut’ai (666% nuolaidas reikia is kazkur iskakoti), ko pasekoje Cili is rinkos lyderio tapo keiksmazodziu ir gyvate ryjancia savo pacios uodega.

Coffee Inn vs. Vero Cafe vs. No-names – parduoti kava kaip ivaizdi tikrai nera originali ideja. Starbucks’as tai padare in 90s, taciau musu rinkai to reikejo. Ir mes esam laimingi vartotojai, kad tai padare rinkodaros ir verslo suvokima turintys zmones, o ne diletantai. Teko girdeti ginca, kad Vero save laiko pradininku (savo tinklapyje ta ir raso), bet nu bukim biedni, bet teisingi – jus Kaune pradejot versla vystyt tongue emoticon. Sis pavyzdys yra teigiamas, nes Vero Cafe nepadare kopijos vienas prie vieno, ilgai nepasidave ir investavo i kokybe. Butent pastarosios prasme jie apdejo Coffe Inn, nes si ne apie tai.

Invino vs. visi kiti – Vilnieciai tikrai prisimins, kaip iki recesijos ir jos metu, budavo madinga sedeti vyninese. Kiek ju buvo, nei vienas nebeprisiminsime, bet visiem atrode, jog vynines tai kazkoks naktines miesto kulturos fenomenas. Atidarai vynine, patieki alyvuogiu is rimiako ir jau bohemaaaa + nesveikos apyvartos.

Pulled Pork. Keulė Rūkė buvo pirmoji, kuri suvoke, jog jei nori musu regione parduoti tikra amerikietiska smoked BBQ, turi pardavineti ne produkta, o patirti. Nepraejo nei puse metu kaip Krekenavos, kai norisi dešros i rinka paleido ceche virta, plesyta kiauliena ir ja pradejo stumdyti HoReCa sektoriuje. Visos maitinimo istaigos suzavetos sios nepakartojamos idejos i savo ir taip jau milziniskus menu itrauke pulled pork burger pozicija, tarsi sis produktas butu kazkas fenomenalaus. Fenomenalu = atsitiktinumas. O Keuleje atsitiktinumu nebuvo.

Moralas paprastas: daryti kaip daro visi versle – tai kaip masturbacija su prezervatyvu. Jei jus zavi savo limituoto laiko svaistymas minimizuojant rizikas – jusu valia. Bet minimizuodami rizikas, minimizuojate ir graza.

+ There are no comments

Add yours