Restorano savininko ishpazhintis

Restorano savininko ishpazhintis


Ne paslaptis, jog esu aktyvus partneris nonkomformistishkoje Keulė Rūkė, kuri buvo sukurta turint super aishku tiksla – tapti tinklu ir ambicija parduoti versla su visu know-how. Kodel tinklas? Todel, kad mes kuriam vartojimo iproti, o ne kazka, i ka ateini karta per menesi. Tikslo link judama visai sekmingai. Jau rukome pirmuosius shimtus kilogramu musu gamybiniame ceche. Greitai atversime duris su tashku gariunu pramoninej zonoj, o kitu metu pirmam ketvirtyje ir treciaja didele Keule, kurios irenginejimas taip pat jau pradetas.

Nepavyks > sudegsim >perziuresim ko ishmokom > grishim su kitom idejom (gales stigmas nevykeliu priklijuot kaip, kad nesenai rashiau http://goo.gl/qfW5KW). Nes all or nothing.

Daug kas klausineja, kodel mes tokie akipleshos, nesitaikstantys ir daug rekiantys. Todel, kad su partneriu Dominykas Čečkauskas esame isitikine, jog musu shalies restoranu, kaviniu ir maitinimo tinklu savininkai shi nuostabu sektoriu paverte shlyksciu, atstumianciu, neturinciu jokio standarto i produkta, be reikalavimu tiekejams ir sau patiems. Ir kas blogiausia, del visu savo problemu, kurias patiria, jie apkaltino ne save, o klienta. Pagal juos klientas yra neishpruses, durnas, be skonio ir nusipelno “geriausio”. Bet kas yra “geriausia”, nuspresime mes. Zinoma, patiekdami bet ka. Nes gi durnas tas klientas. Neatskirs kas yra gerai, kas blogai. Ir padirbus metus, aiskiai matosi, kad rinkoje standartu nera todel, kad rinkos dalyviai vieni ish kitu to nereikalavo.

Zinoma, per pastaruosius pora metu visas gastro sektorius pajudejo tikrai i gera puse. Bet vis tiek jame dar labai stipriai juntamas pizoniskumas, elitizmas, dalbajobiskos kainodaros ir visokie panasus gandoniski dalykai, kurie niekaip nelimpa su liberaliu poziuriu i virtuve ir imties ekonomika. Taciau cia viskas yra OK. Shalyje tik dabar formuojasi kazkas panasaus i vidurine klase, o jos esme – nuolatinis bandymas imituoti “high class’a”. Naturalu, kad rinka uzpildo shi poreiki.

Shis postas apie tai, su kokiais shudinais standartais, iprociais ir absurdais teko susidurti per pastaruosius metus. I shi sektoriu as atejau ish globaliu digital produktu. Kur buvau prates, jog tiek rangovai, tiek ir klientai, laikosi aukshciausiu imanomu standartu ir visi neriasi ish kailio del bendro rezultato. Tai ka pamaciau, mazu maziausiai galima pavadinti kulturiniu shoku. Here u go random event’u kratinys:

– Bandeles. Tikrai daug knisomes priesh starta, kol radome patikima bandeliu kepykla. Tokia, kuri nepadustu su kiekiu (nors pradzioj visi juokesi kai sakem, kad bus minimum 2.5k vnt./savaite), kokybes shuoliais ir apskritai sugebetu ishkepti tinkama Brioche bandele. Tinkama partneri radome. Bet kol radom, tai prisiziurejom neitiketino poziurio i savo klientus ir produkta. Pabusiu triochala ir shi karta neivardinsiu konkrecios imones, nes nesu paranojikas ir kiekvieno meet’o pokalbiu neirashineju, o pasitampyti po teismus su psixu uz shmeizta nenoriu. Bet uz bazara atsakau. Vienos tikrai dideles kepyklos, turincios savo pardavimo tashkus kone kiekvienam ish didziuju prekybos centru, direktorius, po ju n-tojo karto bandant sukurti mums produkta, paklause: “Rokai, kokio velnio tu tiek stengies del kokybes? Juk klientas yra durnas, jis tikrai nesupras, ka jus jam parduodat”.

– Pardavimo vadybininkai. Cia galioja wicked koreliacija – kuo shudinesnes marzhos produktas, kurio sanaudos verslui yra procentaliai net nepastebimos – tuo aktyvesnis ir atkaklesnis pardavejas. Atkaklesnis per shvelniai pasakyta. Kai kurie ju yra kone obsesishki. Jie taip priskrenta ir neatsiknisa, net kai tu paaishkini, jog jo parduodama pozicija bendruose imones spend’uose per menesi net nesudaro 0.5% visu ishlaidu. Ir keisti patikima dabartini tiekeja vien del 20 euro centu nuolaidos – neverta. Atkaklumo lyderiu titulas vienareikshmishkai eina buitines chemijos, muilu, shikpopieriu ir rankshluostuku pardavejams.

– Antra vieta tenka higieniniu kilimeliu pardavejams. Visi kabakuose prie iejimo esat mate kilimelius su brandu Lindström. Tai dalykas, kuris per vnt. kainuoja apie 10 eur/men. Ju pardavejai yra neitiketinai pasitempe, vizualiai atpederastinti ir tikrai jums nesunkiai ikishtu verslo klases akcijini BMW 3, jei tik pardavinetu ne kilimu nuoma, o dirbtu UAB Krasta Auto. O geriausiai jie upsellina, jei jau esi tapes klientu. Zinot kaip? “Fuck u in your face” metodu. Jie atvaro, numeta savo “bandomuosius” kilimelius, pvz ergonomini, kad lengviau butu darbuotojam prie baro stoveti ir tiesiog itraukia juos i menesio saskaita.
Metodo kaip priversti juos pasiimti tuos sushiktus “bandomuosius” kilimelius, dar neradau.

– Alus. Ne paslaptis, jog maitinimo versle (barai ir klubai i shia kategorija neieina) alus yra produktas, kurio nori klientas ir tik todel jis ten yra. Kazhkokios stebuklingos marzhos toje pozicijoje nera. Keista ne? Todel, kad didmenine kaina yra labai labai artima galutinei pardavimo kainai. Ypac musu atveju, kai alaus bokalas kainuoja 2 eur, o esantys kompleksuose su maistu – dar mazhiau. Didieji alaus gamintojai turi monopolininku pozicija ir oficialiai jiems nera leidziama suteikti nuolaida. Todel egzistuoja reklaminiai pinigai pririshti prie parduodamo kiekio. Ne visi pardavejai tai suvokia. Realiai tie reklaminiai pinigai ir yra tavo marzha is alaus.

– Uzh zaliavas – juodais ir dw tik kuo didesni mokejimo atidejima. Cia yra priezastis, kodel toks milzhinas kaip Sanitex’as turi milijona vadybininku zujanciu po visa miesta. Prisiklausiau vadybininku godu, kaip klientai nuolat veluoja atsiskaityti net ir turedami 14 dienu atidejimus, kaip jie slapstosi, finale atsiskaito juodais ir panasiai. Vienas vadybininkas pasakojo kaip i viena tokiu objekta vaziuoja tik su kolega, nes po pinigu “atmushimo” is kliento ji tiesiog apipleshe isejus i lauka. Du kart. Realiai tokios maitinimo istaigos ir priverte HoReCa (hotels/restaurants/cafe) tiekimo sektoriu susirgti vezhiu. Kai tavo klientu verslai realiai gyvena is tavo zhaliavu su mokejimo atidejimais – tu esi priverstas nusileisti iki ju lygio.

– Klientai. Klientai yra nuostabus ir mes dirbame jiems ir del ju. Shitoj vietoj pasirodysiu nedekingu gandonu, bet tiems kurie pavalge sumai 3.5 eur ishsiraso sask. faktura norisi imti aishkinti, ar jus suprantat, jog tokia saskaita suprocessint laiko prasme kainuoja daugiau, nei ten ivardinta suma. Nu bet ok. Gal jie labai ukiski ir gal jums tai vieninteles verslo sanaudos. Kitas.

– Mesininkai. Cia geriausia dalis. Vienu metu galvojau, kad Keule nustos pardavineti shonkaulius, nes niekas ish didziuju (apie mazuosius net nekalbu) mesininku neturejo ka parduoti. As nekalbu apie situacijas, kai reikalauji atidejimu. Visiem buvo siuloma moketi kreditu uz MENESI i prieki! O shonkauliu mes surukom tikrai ispudingus kiekius. Geriausia istorija nutiko su Kretingales mesa. Sios imones vadybininke (tikrai superine, nes zino kaip reikia pardavineti turint ir neturint svertu, gerbia kliento turimus svertus ir apskritai ji per gera imonei, kurioj dirba), mus kaip klienta norejo paimti nuo veiklos pradzios. Jai pavyko, tai padaryti, kai mus pavede pirminis tiekejas, nes nebeturejo ka parduoti. Kretingales mesa paeme moku ir dideliu kiekiu klienta po keliu menesiu kovos ir… po dvieju savaiciu darbo su mumis nebeturejo zaliavos, kuria galetu parduoti ir nutrauke tiekima. Vadybininke man minejo, jog jos valdzia nesupranta, kaip cia taip nutiko, kad vienas klientas esantis stoties rajone, pradejo imti tokius didelius kiekius shonkauliu, ir dar drista siulyti kreditinius mokejimus. Jiems tai buvo kone izeidimas. Pokyciu jie daryti ar stengtis nenorejo. Vadybininke buvo tokia demoralizuota ir nuliudusi, pagaliau paemusi dideli klienta ir neturinti ka jam parduoti, kad as turejau pagirti jos skills’us ir rekomenduoti eiti pardavineti aukshtesnes marzos produktus.

– Kiti mesininkai buvo dar geresni. “Ar bus problemu su shonkauliu kiekiais?” Nene tikrai nebus. “Ar sutinkate su baudomis, jei nepristatote?” Zinoma, kad taip. “Ok dirbam!”. Sekancia diena sako, nu dw jei imat shonkaulius, tai imkit ir mente su sprandine, nes kazkaip daug atlieka. Sudelioju matematika uz juos, sumetau kaina, kad apsimoketu abiem pusem. Kaip ir tinka. Dar po dienos skambina ir klausia ka jiems daryti su visa likusia keules dalimi, farshu, kumpiu ir t.t.. Blet, jus rimtai? Nuo kada klientas turi rupintis, kur jums realizuoti zaliavos likucius? ://

– “Cia tik tau sakau, bet tu niekam nesakyk.” Lietuvoje visi maitinimo sektoriaus verslai apie visus zino beveik viska. Kaip? Tiekejai visishkai nevaldo liezuviu. Esu daug kartu girdejes kurie Vilniuje yra nemokus, kurie uz zaliava atsiskaito juodais pinigais. Zinau, kiek kurie ko nuperka per savaite. Paslapciu nera. Vienas didelis kaimas.

– Konkurencija. Cia ziauriai smagi vieta. Tokia smagi, kad vietomis net apgailetina. Kai i rinka atejo Keule Ruke, visi labai sunerimo ir visokios gourmet burgerines pradejo isivaizduot, jog konkuruojame su jais. Ne su jais mes konkuruojam, o su kebabais ir dishovom picom. Jos visos i savo menu isitrauke pulled pork burgerius, tarsi Keule butu tik apie produkta. Bet geriausias musu shalyje irankis konkuruoti yra anoniminiai praneshimai del higienos pazeidimu. Tokiu patikrinimu turejome begales. Vasara inspektores ejo kas savaite. Visus kartus neaptiko jokiu pazeidimu ir minejo, jog turbut konkurentu darbas ir skundai yra nepagristi. Geriausias is visu anoniminiu praneshimu buvo apie “apsinuodijima jautiena”. Jautiena, uzkandineje, kuri prekiauja tik rukyta keule. Well played.

Aisq, kad as surasiau tik blogiausius ish blogiausiu pavyzdziu. Apie gerus juk neidomu rashyti ir like’u jie nerenka 🙂 Visas sektorius tikrai mazais zingsniais juda teisinga kryptimi, reishkias, viskas su jumis ir mumis yra gerai. #loju

www.medonis.lt

5 Comments

Add yours
  1. 3
    Doremi

    Kad Jūsų tinklalpyje nenaudojate LT rašmenų, suprantu – ale cool… nes tai mados ar šiandieninės Marijos žemės kultūros dalis. Dėl to nepasiginčysi. Bet, kad tinklalapio “source code” styro en_EN kalbos nuoroda (nustatyta tinklalapio orientacija į angliakalbius, nors turinys tiesiogiai orientuotas į lietuvaičių auditoriją..), o tinklalapio šablono forma palikta be vertimo, atspindi kitą, ne pačią geriausią tinklaraštininko arba Admin savybę 🙂 “Spaudziu SUBMIT”

    • 4
      Rokas Medonis

      oh wow. tai bent prisipisma radot tamsta. naujiena ar ne, bet 99% themeforeste parduodamu theme’su tik per hardcodinima verciasi. why i would like to put my money into such rubish?

      LT blogai (tokie kaip shis, kuris tera hobis) negyvena is organic srauto. px kam tu ji optimizuosi. nebent tai i lead konversija orientuotas kokio seo/adw/ga/conversion rate optimizacijos konsultanto, agentureles ar paslaugu blogas.

      is pacio paslaugu spektro matau, jog is tiesu mastot kurybiskai. sekmes konvertuojantis su pseudo paralaxiniu scroll till no one cares landing’u.

+ Leave a Comment