Avansiuką pamokėkit. Visą sumytę.

Avansiuką pamokėkit. Visą sumytę.


Visaip bandžiau rašyti šį tekstą, kad neskambėtų kaip įsižeidusios gulbės daina, bet matau, kad nepavyks. Vis tiek skambėsiu. Net kaip asmeninių sąskaitų suvedinėjimas tai atrodys. Tebūnie. Taip pat bus replikos, kad perku kažką neturėdamas tam pinigų. Ne, perku viską ir visados skaldydamas mokėjimus į dalis, nesvarbu tai lizingas ar tiesiog grafikas pagal sutartį. Tai nereiškia nemokumo ar kritinės padėties. Tai reiškia paprasčiausią įmonės intereso ginimą siekiant bet kokiomis priemonėmis turėti buferius sąskaitose. Tiesiog kitokio įsivaizdavimo kaip runnint cash sensitive verslą aš neturiu.
 
Visas šis neįvykes sandėris vyko su JCDecaux (taginu global nes LT paskyros nėra). Dėliojom sausio mėnesio lauko reklamos performance kampaniją. Sausis geras mėnuo maisto prekės ženklui išeiti į outdoor medijas, nes kvadratinių metrų kainos yra žiauriai žemos lyginant su kitais sezonais. Visos sąlygos sėkmingai 2 sav. kampanijai kurios tikslas pasididinti apyvartumą yra.
 
Iki kol nestukteli į coorp politiką “visą kampaniją turite apmokėti avansu”. Argumentuoji, dėstai kokiu grafiku ir kokiu intensyvumu tu mokėsi ir kodėl, bet atkertama, jog JCDecaux turi labai blogą istoriją su nemokiais klientais, todėl iš visų klientų imamas 100% avansas už kampanijas.
 
To be precise, lietuvoje net no name’inė kokios nors įrangos įmonė, kuri UAB įregistravo prieš 6 mėnesius iš kliento nedrįsta prašyti 100% upfront. Šitam tobulam pasaulyje niekas nebėra toks paranojiškas ir nušokęs nuo proto, kad už nedeliverintus dalykus prašytų 100% avanso. Jei kas ir prašo, tai plytelių klojėjas Serioga, kurį po to gaudyti reikės pusę metų.
 
Tuo tarpu ši tarpautinė kompanija nemokėjimą buildinti sutarčių, patikrinti credit score’o sukėlė ant kitų klientų. Pardavimų vadovas pakirptais kiaušiukais sako: “Pagal tave turiu statyti ant raudonos spalvos ir pasitikėti tavo kampanijos sėkme, nes tu mokėsi iš sugeneruotos apyvartos?”. Jei tau kazino yra vienintelė aliuzija, vietoje credit score patikrinimo ir normalios sutarties su klientu sudarymo, tai all arguments are invalid. Nes niekas nemokės iš apyvartos sugenruotos. Mokės kaip priklauso, tik skaidytai, nes tie pinigai gali veikti ir ką nors kitą tuo pačiu. Vėl replikuoja “Tai pagal tave aš turiu su kiekvienu klientu statyt skirtingas sutartis su skirtingais grafikais?”. Taip turi, jei nori klientais paversti mažas ir vidutines įmones, o ne tik didesnius prekės ženklus kurie media mix’o biudžetą turi pasitvirtinę ir pasidėję į stalčių iš anksto. Ir kurie reklamą perką per media agentūrą.
 
Reklamos per media agentūrą aš neperku. Nes mano nuolaida yra mano nuolaida, o ne agentūros marža.
 
Net siūloma nuolaida yra niekas, nes parduodamas yra oras, kurį prieš tai suderino su miesto savivaldybe. Pridėtinė vertė yra ne nuolaida excell sheet’e, o kliento poreikių suvokimas. Galu gale primityvus suvokimas ką tu parduodi ir ką klientas gauna iš tavo prekės. Suvokimas kuo skirias mažas klientas kuris daro smulkias performance kampanijas kas ketvirtį ir klientas kuris stumdo įvaizdinių kampanijų marketingo eilutę bendram biudžete.
 
Iš esmės kalbėdamasis su jų pardavimais jaučiausi tarsi kalbėdamasis su chat bot’u, kuris neturi galimybės atsakyti kitaip nei “Avansinis visos kampanijos mokėjimas yra įmonės politiką”.
 
Taip aš suprantu, kad finale likau su savo principais, be kampanijos ir šituo klipu: goo.gl/xmoRwM
 
www.medonis.lt

5 Comments

Add yours
  1. 1
    Gediminas

    Ne, na bet tikrai, kad gavosi čia tavo toks paverkimas. Jie yra dideli, jie turėję klientų į marias ir kalba iš patirties, o ne iš dausų. Laikosi įskikybę tokios politikos ir nebankrutuoja, ir jiems gerai.

  2. 2
    Pelėda Kamine

    “To be precise, lietuvoje net no name’inė kokios nors įrangos įmonė, kuri UAB įregistravo prieš 6 mėnesius iš kliento nedrįsta prašyti 100% upfront.”
    Ne “net”, o būtent dėl to, kad jie yra no name, jie ir yra daug sukalbamesni. Ši situacija man atrodo visiškai aiški – paprasčiausiai jūs neesate svarbus klientas jcdecaux. Ką ir pats pastebėjai: “Taip turi, jei nori klientais paversti mažas ir vidutines įmones, o ne tik didesnius prekės ženklus kurie media mix’o biudžetą turi pasitvirtinę ir pasidėję į stalčių iš anksto. Ir kurie reklamą perką per media agentūrą.” – pasirodo, nenori. O dar, gali būti, kad taktika “dirbti tik su tais, kas moka iš anksto ir daug, bet prarasti nemažą dalį smulkių klientų” gal net ir pasiteisinga labiau, nei turėti daugiau, bet sudėtingesnių klientų.

  3. 4
    P

    Jeigu įmonės sprendimas yra avansinis mokėjimas ir ta įmonė yra gerai žinoma, bei neturinti daug nusiskundimų, čia visiškai normalu.

    Pabandykit iš Jurgio ir Drakono, ar whatever, bet kokios kitos hipsteriškos kavinės, užsisakyti maistą renginiui. Jeigu suma nebus apmokėta iki renginio dienos, maitintojas nepasirodys.

    Honestly nesuprantu pasipiktinimo normalios įmonės normaliomis taisyklėmis. Na, be to, kad Medoniukui tiesiog norėjosi išplūsti kažkokius žmones, kurie niekaip nenori girdėti jo nuomonės 😉

  4. 5
    Mantas Motiejaitis

    “Pamokėkite avansiuką, visą sumytę” yra pati geriausia frazė įvertinti kliento kreditingumą kai klientas perka pirmą kartą. Naudojuosi ta fraze N metų ir ją užduoti reikia kalbant telefonu, nes pirmos sekundės kliento reakcijos iškart išduos, turi ar neturi klientas pinigų. Jeigu jis jų neturi, tai nafig tos klientas išvis reikalingas. Šioje situacijoje, Medoni, garantuoju, kad jūs tuos pinigus turėjote, o JCDecaux vadybininkas galėjo bent parodyti, kad stengėsi, ėjo, kalbėjo, derino, bet nu vis tiek to avansiuko reikia.

+ Leave a Comment