Kodėl reviews’ai neveikia?

Kodėl reviews’ai neveikia?


Man keista, kad jūs dar patys saves neužpisote su tais review’sais. Juolab, jog jūs aggregated reviews’us naudojat ne kaip ką kitą, o tiesiog gėdos lentą, linčiavimą ir bitch shaming’ą. Stalin bai bai ane teisuoliai? Bet čia nebus moralas, nes stebėti tai iš šalies yra tarsi “grab your dick and double click”.

Online aggregated reviews’ai neveikia. Tą dar 2012 metais pasakė AirBnB. Dar jie pasakė, jog tai viena didžiausių jų verslo problemų. Kas yra Yelp sindromas žinome puikiai, nes visi žiūrime South Park’ą. O jei nežiūrime tai pažiūrime 19 sezono 4 epizodą (You’re Not Yelping). Kai Cartman’as terorizuodavo restoranus tarp 1 žvaigždutės ir 5ių.

Kas yra reviewsas? Tai tavo konkrečios akimirkos, emocijos, pms’o, klimakso, pagiriotos/supistos nuotaikos, nuo megztinio etiketėsniežinčio kaklo, mėnulio fazė, nuovargio lygio etc. pasekmė paversta atsitiktiniais žodžiais ir žvaigždute 1-5. Išvėmiau žodžius, važiuojam toliau. Produktas kurį tu ka tik suvalgei dažniausiai net nefiguravo tą akimirką, kai tu vėmei žodžiais. Jis ten tiesiog pasimaišė po ranka. Sakysit, taigi mes produktus vertiname per emociją? Patirtį! Nu blet. Per emociją jūs vertinat fine dining, degustacines vakarienes ir panašius restus, kurie parduoda patirtį, o ne tik produktą. Bet įkvėpti authority žanrinių review jūs per emociją pradedat vertint kebabinę, Fin ministerijos valgyklą, x tinklo y restą z prekybos centre.

Skaitau random review’są feisbuke: “yala yala yala. O aptarnavimas visiškai nenustebino. Įvertina keturiais”. -random merga vertina makartonų tinklą ir jos nenustebino aptarnavimas. Ta prasme jai buvo suteiktas descent aptarnavimas, atnešė maistą, šypsojosi, gal ji net lietuviškus 2-3 procentus arbatos paliko. Bet nu nenustebino. Blet kažkaip niekaip padavėja tos extra mile nenubėgo per dienos pietus. Gal tu bet lūkesčius susitvarkyk? Man tikrai patinka kai reste padavėjas pasako, kuris jo patiekalas mėgstamiausias, o kurio vengt šian, nes tos sekcijos šefas yra ne nuotaikoje. Bet tame reste čekis per person bus nuo 70 eur. Nu ir tai tikėtina bus ne ne LT.

Vienas atvejis iš mūsų tinklo customer chat’ų.
Pirmadienis: jūsų šonkauliai žiauriai pablogėjo. – Seen.
Antradienis: jūsų šonkauliai žiauriai pagerėjo. Ačiū, kad atsižvelgėt į vakarykštį komentarą. – Seen.
Trečiadienis: blet, kas su jūsų šonkuliais, jie vėl žiauriai pablogėjo. – Seen.
Penktadienis: axujieni šonkauliai. Taip ir toliau. – Ačiū, stengiamės dėl jūsų.

Nesvarbu, jog tai buvo vienos ir tos pačios paletės šonkauliai, pjauti pagal vieną standartą, su labai minimaliu mėsingumo nuokrypių, rūkyti automatizuotoje kameroje, su identišku malkų kiekiu. Ir taip, mes kartais turime avarage lygio partijų, nes šonkaulius perkame paletėmis iš trade’rių, nes nė vienas lietuvos perdirbėjas nesugeba užtikrinti anei kiekio anei pjovimo standarto. Ir tikrai pirmadieniais viskas atrodo žiauriai axujenai, ir darbas patinka, ir kamštis iš fabų į centrą superinis, ir emeilų pilna dėžė džiugina – tik šonkauliai blet šūdini. O dar tos papingos kasininkės kaip tyčia nebuvo.

Ką aš čia bandau apgint? Nieko. Reviews’ai niekada nebuvo ir nebus objektyvi nuomonė. Tai tos akimirkos emocinė išraiška. Ai ir dar, mes tą išraišką išvemsime tik grįžę namo. Per deporsonalizuotą feisbuką, kada rašysime anoniminiam restui. Px, kad jei tą komentarą pasakytum tiesiai į akis, vietoje, tai gautume porcijos pakeitimą, papildymą arba kreditą kitam vizitui ir atsiprašymą. Ir tada aptarnavimas pakiltų per vieną žvaigždutė.

Čia juk nieko naujo. Tai tas pats kas komentarai. Atsidarykite rekvizitai.lt, įsiveskit Google lietuva ir pažiūrėkite kas ten vyksta.

Labai smagi review’sų lingvistinė dalis. Net ir dažnas pozityvus reviews’as lietuviškai skamės kaip passive aggresive arba pareiškimas/skundas at it’s best.

O patys tūpiausi visam šitam emocijų žaidime yra restikai ir tinklai. Ypač tie kurie visą laiką savo online komunikacijoj laikė beveidį, nuosaikų, “klientas visada teisus toną”, bet vieną dieną būdami pachmielni staiga paima ir išvemia kokį šūdą. O po to stebisi, kad juos linčiuoja. Jei turi daugiau nei du restus, kaip visi normalūs pasaulio restai išimi nx review sekciją ir quality assurance vykdai chato pagalba. Jis tam ir yra. Nes valdyti konfliktą privačiai, yra žymiai lengviau nei viešai.

Tai ką gi tu siūlai Medoni? Kur pavalgyti? Siūlau tą, kas yra laiko patikrinta. Authority based review’ai visada yra gerai. Kodėl? Nes tai literatūrinis žanras. Authority based reviews’as tau visada patars kur gerai (ypač naujame mieste) + tu dar pasimėgausi pačiu žanru. Aišku galėsi ten bambėti, kad nupirkta. Kitas kelias, kaip sakė Aidas Puklevicius​ – draugai. Nes word of mouth iš draugų yra patikrinta. Nes į savo socialinius ratus tu dažniausiai nepakvieti debilų. Tai kodėl tu nori pasitikėti tripadvaisoriaus agreguotu reitingu ant resto, kuris net nesugebėjo teisingai savo kainų kategorijos nurodyti ir ant 50eur per person, nurodė vieno $ range’ą, ir kur žvaigždutes sudėjo random žmonės, su random skoniu ir patirtimis? #loju

+ There are no comments

Add yours